طرفداران انیمیشن و جلوه های ویژه

اگه میخوای انیمیشن ساختن یاد بگیری؟ اگه سوالی در مورد انیمیشن و جلوه های ویژه برات پیش اومده؟! ... راهو درست اومدی!!

هشتادوچهارمین مراسم اسکار
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ٩:٢٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳٠ آبان ۱۳٩٠
 

سلام

خب بالاخره لیست اسکار انیمیشن ها اومد!

راستش من همه ی اینها رو نگاه نکردم ولی از بین اینها Rio و Rango رو تا ته نگاه کردم .... من فکر می کنم شانس رانگو از همه بالاتر باشه! ...

با این شاهکاری که الکساندر ایجاد کرد در سطح پوست خزندگان در نورپردازی فوق العاده عالی و در رندرینگ بی نظیر ... من فکر می کنم امسال رانگو برنده باشه ... البته رقیب سرسختی مثل پاندای کنگوفو کار رو در کنار خودش داره ...

اینم لیست اسامی ۱۸فیلم بلند انیمیشن منتخب برای شرکت در هشتادوچهارمین مراسم اسکار.

 

.

.

 

  • The Adventures of Tintin
  • Alois Nebel
  • Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked
  • Arthur Christmas
  • Cars 2
  • A Cat in Paris 
  • Chico & Rita
  • Gnomeo & Juliet
  • Happy Feet Two
  • Hoodwinked Too! Hood vs. Evil
  • Kung Fu Panda 2
  • Mars Needs Moms 
  • Puss in Boots 
  • Rango
  • Rio
  • The Smurfs
  • Winnie the Pooh 
  • Wrinkles

منبع:http://puyanama.com


 
 
طراحی سه بعدی داخلی ساختمان توسط برنامه 3dsmax که کار خودمه (قسمت دوم)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٢:٥٢ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳٠ آبان ۱۳٩٠
 

سلام!

بازم از کارای خودم گذاشتم که این یکی آخرین کاری هست که من با برنامه 3dsmax ساختم ...

خوب اگه کار قبلیمو که گذاشتم تو وبلاگ با این یکی مقایسه کنین؛ می بینین که اصلا به هم نمی خورن! هاهاها ... ( علتش سیر تکاملی تجربه هامه ... که تا 60 سالگی ادامه داره! ... )

اگه بخوام مقایسه ای داشتم، در مورد این دو کار باید بگم ...طراحیش مثل این دقیق و ظریف نیست و به شکل واقعی اونها توجه زیادی نشده اما در قسمت دوم تمامی مواد و اجسام با دقیق ترین حالتی که میشه طراحی شده که بسیار انرژی گیر و وقت گیره ... وقت گیر( نه سخت و خسته کننده!)...

تو قسمت اول همونطور که همونجا هم توضیح دادم ... از موتور رندر دیفالت خود برنامه که به صورت پیش فرض روی اونه رندر شده! ... که اصلا برای ساختن انیمیشن توصیه نمیشه( علتشم تو کار قبلی میبینید دیگه)... اما من برای این کار از پلاگین معروف و قوی Vray استفاده کردم ... که برای real کردن کار معرکست!! ... با تعویض موتور رندر Material و Lights هم تغییر می کنن! ... بنابراین از چراغ Vray light استفاده کردم ... دو تا برای نوری که از پنجره ها ساتع میشه ( امیدوارم ساتع رو درست نوشته باشم!!) و رنگشو هم سفید گذاشتم و یه نور Target Direct هم به عنوان نور خورشید ساختم و رنگشو هم زرد (تقریبا) کردم ...

از لحاظ متریال هم به هر حال با عسایی که از اینترنت گرفتم و متریال های آماده ای که بود این بخشو رو هم پشت سر گذاشتم...

چند تا نکته هست:

1. ممکنه این توضیحی که دادم برای برای بعضی از دوستان قابل هضم نباشه یا دوست داشته باشن با جزئیات بیشتر روندشو بنویسم، در این صورت حتما تو بخش نظرات اینو قید کنین تا پر بار تر توضیح بدم!

2. شاید بعضی دوستان بگن خب این وبلاگ انیمیشن و جلوه های ویژست ... اینا که طراحی های معماریه فقط برای خونه، ... اینا رو چحوری بهم ربط میدین؟ ... جواب اینه که مهمترین بخش انیمیشن و جلوه های ویژه همین طراحی اجسام هستش... بعدش میریم سراغ متریال بعد میریم برای سیستم ای ذره ای ، بعد میریم سراغ نور و دوربین و ... پس این میتونه یه تجربه ی خوب بای کار باشه!

3. چون کار از نظر فنی کیفیت خوبی داره ... ممکنه بعضی ها بگن اینا رو از جایی اوردی ( خودت نساختی) ... من اگه اون دوستان بخوان کیفیت اصلی این عکسها رو + فایل max رو براشون میفرستم ... علت این که عکس ها رو با کیفیت اصلی HD نگذاشتم حجم زیاد عکس ها بود که حدود 10 مگابایت میشد!

بازم ممنون!

برای دیدن بقیه عکس ها ادامه مطلب رو هدف برین!


 
 
جعبه سیاه تخیلات! ... (در پشت صحنه فیلمهای تخیلی چه می گذارد)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ٧:۱٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٠
 

سلام دوستان خوبم!

متنی که می خوام بذارم ... متن جالبیه برای افرادی که از مرحله ی فنی تقریبا گذشتن و میخوان کارشون رنگ و بوی کیفی و حرفه ای بگیره!

2 بخش هست یکی که در مورد اینه که چجوری انیماتورها ... شات ها رو با فیلم تلفیق می دن و دومی هم توصیه های جالبیه برای ساختن جلوه های ویژه ...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0d/300_comparison.JPG

 


 
 
گفت و گو با ران کلمنتز کارگردان انیمیشن هرکول
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٠:٢۱ ‎ق.ظ روز شنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٠
 

سلام

بچه ها نمیدونم شما تو دوران کودکیتون این انیمیشن رو دیدید یا نه؟ ولی من که فکر کنم بتونم بگم اولین انیمیشن بلندی بود که دیدم ... و خیلی خیلی!!!!! برام خاطره انگیزه!

http://dl.clickkon.com/up/uploads/Hercules.jpg

یه خبر جالب ... قسمت دومی در راهه!!! ... اونم دیگه نه سنتی ( یعنی مثل تام و جری) ... بلکه کامپیوتری ( مثل شرک، ماشین ها، داستان اسباب بازی و ... )

مصاحبه ای رو از کارگردان فیلم اول میذارم که اظهار کرده فیلم دوم در حال ساخته و به زودی کاراش تموم میشه!

توی این مصاحبه در جواب سوالی میگه: یه روز دوباره همه برمیگردن به انیمیشن سنتی! ... هاهاها ... به نظر من که زیاد منطقی نیست ... شایدم باشه!

نظر شما چیه؟


 
 
طراحی سه بعدی داخلی ساختمان توسط برنامه 3dsmax که کار خودمه (قسمت اول)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ٧:٤٦ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٧ آبان ۱۳٩٠
 

سلام!

برنامه 3dsmax از جمله برنامه هایی هست که برای طراحی ها بسیار کاربردی و عالیه ...

اولین برنامه ای هم که من برای رسیدن به آرزوهام (ساختن انیمیشن و جلوه های ویژه) انتخاب کردم و با جدیت دنیالش کردم برنامه 3ds max بود!

اینجا من یکی از پروژه های قدیمیو گذاشتم برای اینکه معرفی بهتری باشه از خودم و وبلاگ ...

چون از همون اول هم نمی خواستم وبلاگی باشه که خبرای تکراری و کپی-پیست کنم توش و فقط حرفای دیگرانو بذارم ... این وبلاگ علاوه بر اخبارش که خودش بار آموزشی داره و در کنار اون نظرای من هست، جنبه های آموزشی هم داره ( البته به زبون ساده!)  بنابراین این به بهانه عکس هایی که گذاشتم، من توضیحاتی در مورد چگونگی طراحی مبل و فرش و ... کلیه ی چیزایی که تو عکس ها می بینید؛ بدم! و بعد در مورد نورپردازی بسیار ضعیفش ... هاهاها ... و بعد رندرش و بقیه ی مباحث!

بسیار خوب ما در برنامه تری دی مکس ابزاری داریم به نامه geometry که در اون شما اجسام آماده ای مثل box، cone، sepher و ... دارید ... کافیه اونها رو انتخاب کنید و بعد با موس روی صفحه دراگ کنین ... اون جسم به صورت سه بعدی(طوری که از همه طرف میشه دیدش) برای شما ساخته میشه و بعد شما می تونید توسط ابزاری Edit poly روی اون تغییراتی انجام بدین و در واقع Edit اش کنین!

مثلا قاب عکسی که تو عکس میبینین ( که اسم قشنگ مولا علی (ع) روش هستش)

در واقع یه باکس هست اما من با همین Edit poly براش کادر درست کردم و بهش شکل دادم ...

اما پس این رنگها و  شکل و لعابا از کجا اومدن؟؟؟

خب ... با زدن کلید میانبر M در برنامه، شما شاهد یه صفحه محاوره ای هستین که در اون میشه به جسمی که ساختین ( حالا از باکس گرفته تا کره و چیزای دیگه) رنگ بدین شکل بدین ... مثلا به جسم مخروط شکل رنگای زرد و قرمز بدین که شبیه بشه به کوه آتفشان! و طرح و شکل بهش بدین!

 

که من از همینطوری اومدم به این دکوراسیون رنگ دادم ... مثل برای فرشه ... خب یه plane هستش که من عکسی که از فرش بود و از اینترنت گرفتم اوردم و روی این پلن فیت کردم! و بقیه هم همینطور ... به این قسمت می گن Material!

 

بعد از این نوبت نورپردازیه ... نورپردازی خیلی مهمه ... خیلی خیلی مهمه ... چون احساس صحنه به نور بستگی داره ... از لحظات شاد و خنده دار بگیر تا ترسناک، تا تخیلی ، تا دراماتیک تا رومانتیک! ...

اینکر از کارای بسیار قدیمی من هستش و خب هم تو طراحی و هم نور پردازی و هم رندر گیری ( که چند خط بعد میگم) اصلا حرفه ای عمل نکردم  و فقط از یه نور spot برای این کار استفاده کردم و البته یه sky light که این شکلی شده ... و زیاد قابل باور نیست!

در زمینه رندر هم از  موتور رندر معمولی ( Defualt render) خود برنامه برای این کار استفاده کردم ...

خوبه که بدونید غیر از این موتور رندر دفالت موتور mental ray هم هست که شما می تونید با زدن دکمه f10 و رفتن به منوی render setting اونو تغییر بدین و اینم بدونین که با این کار نوع material هم تغییر می کنه!

خب این از این ...

من فردا قسمت دوم رو هم میگذارم که در اون از موتور معروف و پر طرفدار vray  استفاده شده ...

توضیحاتی که دادم کاملا ساده و کلی بودن ... به همین دلیل اگه سوالی داشتین بپرسین ... حتما جواب میدم!

خیلی ممنون!

راستی بقیه عکسا رو میگذارم تو ادامه مطلب!


 
 
نقد و بررسی تخصصی انیمیشن سینمایی" تهران 1500"... (مصاحبه با کادر فنی)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٠:۳٧ ‎ق.ظ روز شنبه ٢۱ آبان ۱۳٩٠
 

خب اینم بخش دوم برای دوست داران انیمیشن و جلوه های ویژه!

ادامه مطلب رو ببینین ...


 
 
نقد و بررسی تخصصی انیمیشن سینمایی" تهران 1500"... (مصاحبه با کادر فنی)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٠:٠٠ ‎ق.ظ روز شنبه ٢۱ آبان ۱۳٩٠
 

سلام!

زیاد نمی خوام حرف بزنم ... فقط یه توضیح کوتاهی در مورد این انیمیشن ملی بدم و بعدش این شما و این توضیحات جالب و ارزشمند کادر فنی فیلم ( که انصافا می تونه خیلی برای پیشرفت ما مفید باشه)

خب از لحاظ داستان باید بگم که ... همونطور که از اسمش پیداست... یه

انیمیشن طنزه که در سال 1500 شمسی (2121 میلادی) در ایران و تهران اتفاق میفته ... و خب شاید اولین انیمیشن بلندی باشه که ساخت برو بچه های گل ایرانی هستش ... توی این کار از یکی از بزرگان انیمیشن امریکا که یک ایرانی الاصل هستن هم همکاری میکنن ... به نام آقای حمید بهرامی که در

شرکت  Cartoon Network مشغول به کار هستن ... جالبه بدونین دستمزدی که ایشون بای این پروژه دریافت می کنن در مقابل دستمزد شرکت امریکایی بسیار ناچیزه! ... اما ایشون به خاطر عشقی که به کشورشون دارن قبول کردن که به کادر این پروژه ی عظیم ملهق بشن!

البته غیر ار آقای بهرامی دو سه نفر دیگه هم هستن که از خارج کشور به گروه اضافه شدن ولی در کل همه ایرانین!

از نکته های جالب این انیمیشن میشه به پیکان پرنده در سال 1500 اشاره کرد که من واقعا طراحیشو تحسین می کنم ... بحث طراحی شد توی اینکار بر خلاف سنتی که انیمیشن های موفق دنیا بهش عمل میکنن به جای موتور رندر " رندر من" از موتور منتال ری استفاده شده ... علتش چیه باید متنو بخونین ولی مدیر فنی کار گفته که با تکینیک های نور چردازی سعی می کنیم این شضعفو بپوشیونیم ...

همچینی توی اینکار از مهران مدیری ، هدیه تهرانی ، حسام نواب صفوی ، مهتاب نصیر پور ، گوهر خیر اندیش ،محمد رضا شریفی نیا و بهرام رادان هم برای دوبله استفاده شده که با دوبله ای معمولی بسیار متفاوته و تکنیک های خاصی داره که باید حتما بخونید...

اگه نظری داشتید که خواستین من هم بدونم ... حتما خوشحال میشم!

برای توضیحات و عکس های بیشتر ادامه مطلب رو حتما بخونین


 
 
لیست فیلم هایی که با موتور رندر من رندر شدند !!!
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱:٠٢ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٠
 

سلام ...

جا داره یه بار دیگه از دوستای خوبم که تو کامنت قبل لطف کردن و نظر دادن تشکر کنم ...

فرید عزیز ...

lumus 73 عزیز ... من سایتی یا ایمیلی از شما نداشتم ... ولی از صمیم قلب تشکر می کنم ازتون به خاطر نظری که دادین و لطفی که دارین ...

همچنین sina- potter عزیز و boiling عزیز ...

خب برای امروز مطلبی رو می خوام بذارم که برای انیماتورا مثل طلا میمونه ... یا یه چیزی مثل مشق شب ... یا چیزی مثل گام به گام ... چه میدونم بابا!!! ... منو تو این شرایط قرار ندین ... ولی برای من خیلی عالیه: ...

لیست فیلمایی که برای جلوه های ویژه اش از  پلاگین Render Man ساخته شدن ... بخونید و شاخ در بیارین:

اینو دیگه شرمنده تو ادامه مطلب بخونین


 
 
نقد تخصصی فیلم Transformers: Dark of the Moon (همراه مصاحبه با سرپرست جلوه ویژه)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ آبان ۱۳٩٠
 

سلام دوستان خوبم!

فیلم Transformers: Dark of the Moon یکی از فیلمای شناخته شدست! ... من یه شناسنامه کامل از فیلم بگم بعد بریم سراغ بحث جالب خودمون که البته توش یه سورپرایز بزرگ هم هست(واسه همین حتما ادامه مطلب رو بخونین!)

 

http://fcdn.filmonic.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/04/transformers3posternew.jpg


 
 
اطلاعاتی جالب و خواندنی از انیمیشن پر طرفدار Rango
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ب.ظ روز شنبه ٧ آبان ۱۳٩٠
 

 

سلام!

نمی دونم این انیمیشن جالب رو دیدن یا نه ولی حتما ببینید و از جلوه های ناب و واقعی این فیلم لذت ببرید و البته چیزایی رو هم میشه یاد گرفت!

اینجا مطالب جالبی رو از زبون سازندگان این فیلم گذاشتم که از نظر فنی میتونه خیلی بهمون کمک کنه!

این متنو بخونید ... بعدش من توضیحاتی رو میدم که بر گرفته از همین متنه!

ادامه دارد...


 
 
شروع به کار وب تخصصی جلوه های ویژه
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۳:٤۸ ‎ب.ظ روز جمعه ٦ آبان ۱۳٩٠
 

سلام!!! می کنم به شمایی که الان دارین این مطلبو میخونین... امیدوارم حالتون خوب خوب باشه!

نمی خوام زیادی گویی کنم ...

هدفم از خلق این وبلاگ اینه که بتونم اولا خودم آشنایی بیشتری با این حرفه داشته باشم و یقین بدونید مطالبی که تو این وبلاگ می ذارم خودم با دقت ... واژه به واژه اش رو میخونم و بعد خاشعانه خدمتتون تقدیم می کنم ...

و هدف دیگم پیدا کردن دوستانی هست که بتونیم با هم تو این زمینه پیشرفت کنیم ... من خودم شخصا تا حدودی با برنامه های 3ds Max، poser pro، Vue ... و غیره آشنایی دارم و سعی می کنم تجربیات خودم رو با شما توسط این وبلاگ به اشتراک بزارم...

امیدوارم حتی اگه فقط برای یه دقیقه هم به این سایت سر می زنید(و منت به سر من حقیر میگذارید) باعث پیشرفت و آگاهی بیشترتون نسبت به این حرفه ی کاملا جالب و شگفت انگیز باشه!

من امین کیانفر هستم و 19 سالمه و عاشق خلق جلوه های سه بعدی و تخیلی ام ... و بسیار خوشحال میشم اگه بتونم دوستان جدیدی پیدا کنم!

و مطمئن باشین حتی اگه فقط یه کلمه هم به عنوان نظر توسط شما زیر کامنت هام ببینم باعث افتخار منه و منو صد برابر دلگرم تر و خوشحال تر می کنه!

 ممنون و سپاسگذار!