طرفداران انیمیشن و جلوه های ویژه

اگه میخوای انیمیشن ساختن یاد بگیری؟ اگه سوالی در مورد انیمیشن و جلوه های ویژه برات پیش اومده؟! ... راهو درست اومدی!!

اطلاعاتی جالب و خواندنی از انیمیشن پر طرفدار Rango
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ب.ظ روز شنبه ٧ آبان ۱۳٩٠
 

 

سلام!

نمی دونم این انیمیشن جالب رو دیدن یا نه ولی حتما ببینید و از جلوه های ناب و واقعی این فیلم لذت ببرید و البته چیزایی رو هم میشه یاد گرفت!

اینجا مطالب جالبی رو از زبون سازندگان این فیلم گذاشتم که از نظر فنی میتونه خیلی بهمون کمک کنه!

این متنو بخونید ... بعدش من توضیحاتی رو میدم که بر گرفته از همین متنه!

ادامه دارد...


سرپرست جلوه‌های ویژه آقای تم الکساندر (Tim Alexander) و کارگردان آقای گور وربینسکی (Gore Verbinski) برای فیلم رانگو Rango یک فرصت کاملا جدید و استثنایی برای رسیدن به قله‌های موفقیت بود.
الکساندر و تیم ۳۲۵ نفری‌اش در شرکت لایت اند ماجیک (Light And Magic) که چشم‌انداز کارگردان فیلم یعنی آقای گور وربینسکی را تبدیل به انیمیشن سه بعدی کامپیوتری کرده‌اند، پارامونت(امین:خودمم نمیدونم منظورش چیه!) اولین فیلم انیمیشنش را به کارگردانی وربینسکی ارائه کرده است. بازیگر مطرح سینمای هالیوود جانی دپ (Johnny Depp) که صداپیشه کاراکتر اصلی فیلم یعنی رانگو را به عهده دارد و بازیگران دیگری از جمله ند بیتی (Ned Beatty) صداپیشه لاک‌ پشت و ابیگیل برسلین (Abigail Breslin) صداپیشه موش. انیمیشن رانگو در گیشه‌های ایالات متحده رکورد فروش سینماها را از آن خود کرد و یک رقیب جدی و سرسخت برای انیمیشن چگونه اژدهای خود را آموزش دهید (How To Train Your Dragons) کار استدیو دریم ورکس محسوب می‌شود.


مجله تایم از کار ILM می‌گوید: فیلم به نحوی طبیعی کار شده است که اصلا نمی‌فهمید چگونه پیکسل‌های کامپیوتری تبدیل به چشم‌اندازهای واقعی وسترن شده است. و واقعا هر بیننده‌ای را جای خودش میخکوب می کند و مثل فیلم واقعی کار شده است. کاملا پوست جوندگان و خزند‌‌ه‌گان را حس می‌کنید بدون آنکه به آنها دست بزنید. باید آقای الکساندر و تیمش را تحسین کرد.

او با خنده می‌گوید: ما کنترل بسیاری روی تصاویر داریم، بیش از ۱٫۰۰۰ آبجکت داریم، بطری‌، سطل، پست و در حدود ۸۰ شخصیت اصلی و به علاوه رفتار منحصر بفرد آنها. همه چیز را ساختیم از موهای کاراکترها تا فضاها و نورپردازی و خلاصه همه چیز…..

رانگو برای سرپرست جلوه‌های ویژه، مورد خاص بود که با حساسیت بسیار زیادی رویش کار شده. در این فیلم، همه نورها ساخته شده، بحث نورهای اصلی را همراه با کارگردان و آقای راجر دیکینز (Roger Deakins) فیلمساز دقیقا زیر نظر داشتیم. الکساندر می‌گوید: رند‌رها را با انجین RenderMan و با استفاده از نورهای مستقیم و غیر مستقیم رندر کردیم. ولی ما احتیاج داشتیم که کنترل بیشتری روی نورهای کلیدی داشته باشیم. در هر شات رنگها را اصلاح کردیم، کنتراست تصویرو …؛ این سوالها را در هر شات از خودمان می‌پرسیدیم: چه مفهومی در شات است؟ چه نوع احساسی وجود دارد ؟ آیا باید از مه، دود و یا گردوغبار استفاده کنیم؟ آیا باید در این شات کاراکتری اضافه کنیم یا نه؟ خورشید کجاست؟ در رانگو، خورشید را بالای سر او قرار می‌دهیم، که بیانگر وجود گرما باشد. اگر رانگو زیاد روشن باشد، پشت او شیء را قرار میدهیم که تیره باشد. من واقعا چیزهای زیادی را در مورد نورپردازی و ترکیب نورها یاد گرفتم و همچنان علاقه مند هستم که بیشتر یاد بگیرم. هیجان او در مورد انیمیشن رانگو قابل لمس است، و نشان می‌دهد تفاوت بزرگ را بین کار روی جلوه‌های ویژه بصری و انیمیشن میدهد.

 

نظر من:

  1. اول اینکه تا اینجا فهمیدیم برای ساخت یه انیمیشن عالی حداقل باید 300 نفر انیماتور همکاری کنن که برای Rango چیزی حدود 325 نفر هستن(دقت کنین فقط برای انیمیت!)... بماند صدا بردار و کارگردان و نویسنده و...
  2. دوم اینکه لازم نیست حتما کارگردان انیماتور باشه اما اگه انیماتور باشه خیلی بهتره (کار بهتر پیش میره... میفهمی باید چیکار کنی و از گروه انیماتورت چی میخوای ...)
  3. شاید از لحاظ محتوی فیلم "چگونه اژدهای خود را آموزش دهید" از رانگو برتر باشه ولی از لحاظ کیفیت فنی... هیچ وقت ... (حتما یه کامنت برای مقایسه ی این دوتا میزارم چند روز دیگه)
  4. اینکه پوست شخصیتها دقیقا مثل پوست خزندگان بود و حتی تعبیر لمس کردن رو براش به کار بردن به خاطر به کار بردن تکسچرها یا همون عکس ها و طرح هایی هستن که بعد از ساختن اجسام به اونها داده میشه که بیشتر دست برنامه Photoshop و zbrush رو میبوسه!
  5. موتور های رندر در واقع نوع تصویری رو که ما بعد از اتمام پروژه باید ببینیم رو تعیین می کنه ساده بخوام بگم... مثلا واقعی باشه یا فانتزی! ... که اینجا از موتورRenderMan استفاده شده... من خودم تجربه کار با Vray و mental ray رو داشتم اما این یکی رو هنوز نه!

امیدوارم از مطالب خوشتون اومده باشه ... اگه نظرتونو درباره ی این انیمیشن بگید خوشحال میشم! ... لازم نیست فنی باشه!