طرفداران انیمیشن و جلوه های ویژه

اگه میخوای انیمیشن ساختن یاد بگیری؟ اگه سوالی در مورد انیمیشن و جلوه های ویژه برات پیش اومده؟! ... راهو درست اومدی!!

نقد تخصصی فیلم Transformers: Dark of the Moon (همراه مصاحبه با سرپرست جلوه ویژه)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ آبان ۱۳٩٠
 

سلام دوستان خوبم!

فیلم Transformers: Dark of the Moon یکی از فیلمای شناخته شدست! ... من یه شناسنامه کامل از فیلم بگم بعد بریم سراغ بحث جالب خودمون که البته توش یه سورپرایز بزرگ هم هست(واسه همین حتما ادامه مطلب رو بخونین!)

 

http://fcdn.filmonic.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/04/transformers3posternew.jpg


تاریکی ماه یا تغییرشکل‌دهندگان ۳ (به انگلیسی: Transformers: Dark of the Moon) یک فیلم علمی-تخیلی-اکشن، سه بعدی است که در ۱ ژوئیه ۲۰۱۱ در سینماهای سه بعدی و دو بعدی آمریکا و جهان، اکران شد.

داستان فیلم: سم و دوستان رباتی اش متوجه می‌شوند که سپتیکناها در حال جستجو برای یافتن سلاحی هستند که در کرهٔ ماه پنهان شده‌است و هر گروهی که آن را به دست آورد می‌تواند نبرد قدیمی بین اتوباتها و سپتیکانها را به نفع خود به پایان ببرد. بنابر این هر دو گروه با تمام توان برای یافتن این سلاح اسرارآمیز و قدرتمند تمام تلاش خود را به کار میگیرند و در رقابتی شدید به نبرد بر علیه گروه مقابل برمی خیزند.سلاحی که سفینهٔ فضایی سایبرترون‌ها است و رازهای بی‌شماری در خود پنهان دارد.

MichaelBay08.jpg

کارگردان این فیلم هم مثل قسمت های 1 و 2 کسی نیست جز آقای مایکل بی.

(مایکل بنجامین بی (به انگلیسی: Michael Benjamin Bay) کارگردان و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی که متولد ۱۷ فوریه ۱۹۶۵ هست و تو شناسنامه کاریش فیلمهای بزرگی مثل جزیره، پسرهای بد، پسرهای بد 2 و مجموعه ترانسفرمرز های 1،2 و 3 دیده میشه!)

و اما سرپرست جلو های ویژه ی این فیلم هم آقای اسکات فارار (Scott Farrar)،هستن که تو ژرونده کاریشون فیلمی مثل جنگ ستارگان خودنمایی میکنه!

یه مصاحبه جذاب و فنی از ایشون و همکاراشون در مورد فیلم ترانسفرمرز 3 بخونید که پشت بندش دیگه بریم سراغ سورپرایز!

نول : من واقعا ظاهر روباتها را دوست دارم. بافتها واقعا عالی از آب درآمده اند و شکل آنها خیلی خوب است. آنها واقعا در محیط اطرافشان جا افتاده اند. من واقعا پیچیدگی آنها را تحسین میکنم. هر روبات از هزاران قطعه متحرک تشکیل شده است. خیلی سخت است که در تمام نماها همه چیز را تحت کنترل داشته باشیم. من خودم در مواردی روی سطوح سخت و فلزی کار کرده ام و میدانم که گاهی چقدر مشکل است که این سطوح را با محیط اطراف هماهنگ کنیم. بعلاوه من واقعا صحنه های مربوط به ویرانی ها و تکه تکه شدن های دیجیتالی را تحسین میکنم. چقدر سخت است که ابتدا یک سازه را کاملا بسازیم و سپس آنرا به شکلی پذیرفتنی و باورکردنی منهدم کنیم. کار واقعا عالی و بی نقص ساخته شده. علاوه بر واقعگرایی و پردازش خوب، کار بسیار درخشانی در زمینه سطوح فلزی و گوناگونی آنها انجام شده. بیننده واقعا انواع سطوح را درک می کند.

اسکات قبلا تعداد زیادی فیلم زنده را فیلم برداری کرده و این موضوع در زمان ساخت جلوه های ویژه به کمک او میاید تا هرچه بیشتر به فضاهای واقعی و نماهای حرفه ای نزدیک شود. بعلاوه او بسیار سلیس و روان توضیح میدهد که چه میخواهد.شما گیج نمیشوید. او یک چراغ راهنمای واقعی برای کارمندانش است.

                  http://photos.visualeffectssociety.com/VES-Awards/6th-Annual-VES-Awards/78265995MW024TheVisualEf/813606322_9GHyh-L.jpg  

فینک: چه میتوانم بگویم؟ روباتهایی به طول بیش از ۳۰ فوت…آنها بهترین و خوش ساخت ترین موجودات عظیم ومتحرکی هستند که من تا کنون دیده ام. آنها حتی زمانی که حرکات برک دنس گونه را انجام میدهند، حسی از وزن، سنگینی و شکوه را به شما القا میکنند. خارق العاده است. من میدانم که چقدر مشکل است که شما چنین حسی از حجم و سنگینی را به یک موجود بدهید و بعد او را وادار کنید که سریع و پر تحرک هم باشد. چنان حجم عظیمی و چنین حرکات باله مانندی…

این روباتها واقعا خوش ساخت هستند. این تعداد زیاد جزئیات، نورها، سایه های منعکس شده بر فلز، رنگها …اسکات در بیک -آف توضیح میدهد که چه تلاشی کرده اند. یک تلاش کشنده، بی وقفه، نما بعد از نما و همه هماهنگ با دوربین و بازیگران واقعی. این یک تلاش واقعا عظیم و کشنده بوده است. و بعلاوه، اجازه بدهید به نکات جانبی اشاره کنم: ساختمانهایی که ویران میشوند، رد پاها، پیاده رو هایی که در هم میشکنند، هماهنگ کردن تمام نما ها به نحوی که بیننده تردید نداشته باشد که همه چیز در یک شهر واحد رخ میدهد…حیرت آور است. من اسکات را از سال ۱۹۷۸ و از زمانی که در فیلم Star Trek با هم همکاری میکردیم میشناسم. فقط ما دو نفر بودیم و بر روی اجسام نورانی کار میکردیم. ما ساعتهای متوالی را بر روی جرقه ها و اخگر ها کار میکردیم. اسکات و جان هردو میدانند که چگونه کار کنند و از ارزش کارشان آگاهند.

فارار: من فقط حرفی را که مردم در مورد فیلم ما میگویند،برای شما تکرار میکنم: تبدیل شونده ها واقعا حیرت آور است. چیزی تازه و امروزی در خود دارد. چیزی متفاوت با دزدان دریایی و قطب نمای طلایی. چیزی که متعلق به امروز است. بسیار واقعی است و همزمان بسیار فانتزی. وقتی که روباتها به شکل اتوموبیل هستند،آنها همان اتوموبیل هایی هستند که شما اینروزها میبینیدو در نتیجه مردم به آنها باور دارند،حتی زمانی که به روباتها تبدیل میشوند

و اما سورپرایز!!!

آقای امیر مکری (Amir Mokri) ...

http://www.wearysloth.com/Directors/d25199.gifایشون مدیر فیلمبرداری این پروژه عظیم بودن که یک ایرانی الاصل هستن و واقعا باعث افتخار من به عنوان یک جوون ایرانی! اینم یه زندگی نامه مختصر از ایشون:

امیر مکری (متولد ۲ مه ۱۹۵۶ در ایران)(۲۱ خرداد ۱۳۳۵) یک فیلمبردار ایرانی است. وی در سال ۱۹۷۷ به آمریکا مهاجرت کرده و در کالج امرسون تحصیل کرده‌است. از معروف‌ترین فیلم‌هایی که او در آن‌ها فیلمبرداری کرده‌است می‌توان به پسرهای بد ۲، ارباب جنگ (فیلم)، گنجینه ملی : کتاب اسرار، سریع و خشمگین ۴و تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه اشاره کرد.مکری هم اکنون در حال فیلمبرداری مرد فولاد به کارگردانی ((زاک اسنایدر)) است.

 

توضحیات تکمیلی از خودم:

این فیلم به صورت سه بعدی رندر شده و خب رندر شدن روباتها بیش از هر چیز سرعت رندر رو پایین می اورده

 

منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Transformers:_Dark_of_the_Moon