طرفداران انیمیشن و جلوه های ویژه

اگه میخوای انیمیشن ساختن یاد بگیری؟ اگه سوالی در مورد انیمیشن و جلوه های ویژه برات پیش اومده؟! ... راهو درست اومدی!!

طراحی سه بعدی داخلی ساختمان توسط برنامه 3dsmax که کار خودمه (قسمت اول)
نویسنده : امین کیانفر - ساعت ٧:٤٦ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٧ آبان ۱۳٩٠
 

سلام!

برنامه 3dsmax از جمله برنامه هایی هست که برای طراحی ها بسیار کاربردی و عالیه ...

اولین برنامه ای هم که من برای رسیدن به آرزوهام (ساختن انیمیشن و جلوه های ویژه) انتخاب کردم و با جدیت دنیالش کردم برنامه 3ds max بود!

اینجا من یکی از پروژه های قدیمیو گذاشتم برای اینکه معرفی بهتری باشه از خودم و وبلاگ ...

چون از همون اول هم نمی خواستم وبلاگی باشه که خبرای تکراری و کپی-پیست کنم توش و فقط حرفای دیگرانو بذارم ... این وبلاگ علاوه بر اخبارش که خودش بار آموزشی داره و در کنار اون نظرای من هست، جنبه های آموزشی هم داره ( البته به زبون ساده!)  بنابراین این به بهانه عکس هایی که گذاشتم، من توضیحاتی در مورد چگونگی طراحی مبل و فرش و ... کلیه ی چیزایی که تو عکس ها می بینید؛ بدم! و بعد در مورد نورپردازی بسیار ضعیفش ... هاهاها ... و بعد رندرش و بقیه ی مباحث!

بسیار خوب ما در برنامه تری دی مکس ابزاری داریم به نامه geometry که در اون شما اجسام آماده ای مثل box، cone، sepher و ... دارید ... کافیه اونها رو انتخاب کنید و بعد با موس روی صفحه دراگ کنین ... اون جسم به صورت سه بعدی(طوری که از همه طرف میشه دیدش) برای شما ساخته میشه و بعد شما می تونید توسط ابزاری Edit poly روی اون تغییراتی انجام بدین و در واقع Edit اش کنین!

مثلا قاب عکسی که تو عکس میبینین ( که اسم قشنگ مولا علی (ع) روش هستش)

در واقع یه باکس هست اما من با همین Edit poly براش کادر درست کردم و بهش شکل دادم ...

اما پس این رنگها و  شکل و لعابا از کجا اومدن؟؟؟

خب ... با زدن کلید میانبر M در برنامه، شما شاهد یه صفحه محاوره ای هستین که در اون میشه به جسمی که ساختین ( حالا از باکس گرفته تا کره و چیزای دیگه) رنگ بدین شکل بدین ... مثلا به جسم مخروط شکل رنگای زرد و قرمز بدین که شبیه بشه به کوه آتفشان! و طرح و شکل بهش بدین!

 

که من از همینطوری اومدم به این دکوراسیون رنگ دادم ... مثل برای فرشه ... خب یه plane هستش که من عکسی که از فرش بود و از اینترنت گرفتم اوردم و روی این پلن فیت کردم! و بقیه هم همینطور ... به این قسمت می گن Material!

 

بعد از این نوبت نورپردازیه ... نورپردازی خیلی مهمه ... خیلی خیلی مهمه ... چون احساس صحنه به نور بستگی داره ... از لحظات شاد و خنده دار بگیر تا ترسناک، تا تخیلی ، تا دراماتیک تا رومانتیک! ...

اینکر از کارای بسیار قدیمی من هستش و خب هم تو طراحی و هم نور پردازی و هم رندر گیری ( که چند خط بعد میگم) اصلا حرفه ای عمل نکردم  و فقط از یه نور spot برای این کار استفاده کردم و البته یه sky light که این شکلی شده ... و زیاد قابل باور نیست!

در زمینه رندر هم از  موتور رندر معمولی ( Defualt render) خود برنامه برای این کار استفاده کردم ...

خوبه که بدونید غیر از این موتور رندر دفالت موتور mental ray هم هست که شما می تونید با زدن دکمه f10 و رفتن به منوی render setting اونو تغییر بدین و اینم بدونین که با این کار نوع material هم تغییر می کنه!

خب این از این ...

من فردا قسمت دوم رو هم میگذارم که در اون از موتور معروف و پر طرفدار vray  استفاده شده ...

توضیحاتی که دادم کاملا ساده و کلی بودن ... به همین دلیل اگه سوالی داشتین بپرسین ... حتما جواب میدم!

خیلی ممنون!

راستی بقیه عکسا رو میگذارم تو ادامه مطلب!